Teisingai

ETT sprendimas ir sutikimas su slapukais: teisiškai saugios duomenų apsaugos sprendimai


Nuo Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) įsigaliojimo jūs, kaip ne privačios svetainės operatorius, turėjote atsižvelgti į svarbius duomenų apsaugos aspektus. Klausimas, kaip elgtis su slapukais, iš pradžių buvo prieštaringas. Savo sprendimu (2019 m. spalio 1 d.) Europos Teisingumo Teismas (ETT) pateikė konkrečias nuostatas dėl slapukų , susijusių su sutikimu tvarkyti. Sutikimas naudoti slapukus taip pat žinomas kaip sutikimas su slapukais. Sutikimo valdymo teikėjai (CMP) siūlo supaprastinti teisiškai saugų slapukų naudojimą. Sudėtingi slapukų sprendimai veikia automatiškai ir leidžia vartotojams leisti slapukų naudojimo tipą ir apimtį.

ETT sprendimas ir slapukai: teisinė reikšmė iš pirmo žvilgsnio

ETT sprendimo pagrindas yra teisinis klausimas Planet49 . Po bylos numeriu C-673/17 dabar yra aiškesnė informacija apie tai, kaip turėtų būti sudaryta sutikimo naudoti slapukus struktūra. Iš esmės svetainės lankytojas turi turėti galimybę savanoriškai ir aiškiai sutikti, kad būtų naudojami slapukai. Remiantis ETT sprendimu dėl slapukų, tam tikrų slapukų naudojimas ir apdorojimas leidžiamas tik gavus sutikimą. Tai neapima slapukų, kurie yra būtini svetainei valdyti.

ETT sprendime dėl slapukų Europos Teisingumo Teismas teigia, kad ePrivacy reglamentas jau reikalauja privalomo sutikimo dėl slapukų, kurie nėra absoliučiai būtini (žr. ePrivacy direktyvos 5 straipsnio 3 dalį). Iš esmės šis ETT pareiškimas dėl slapukų jau žinomas iš ankstesnių sprendimų.

Pažymėtina, kad gerai žinomas 15 str. 3 Skaitmeninių paslaugų įstatymas DDG (anksčiau Telemedia Act, TMG) ​​neturi būti suprantamas kaip ePrivacy direktyvos įgyvendinimas. Taip pat negalimas nei DDG aiškinimas pagal gaires, nei tiesioginis ePrivacy direktyvos taikymas. Todėl slapukų naudojimui ir rinkimui iš esmės taikomas BDAR . Pagal BDAR naudojimas gali būti pagrįstas teisėtu interesu arba sutikimu (žr. (BDAR 6 str. 1 d. lit. a). Kadangi vien dėl to nėra privalomo sutikimo reikalavimo, ETT remiasi ePrivacy direktyva.

ETT sprendimas dėl slapukų ir jo pasekmių: sutikimas naudoti

Veiksmingas sutikimas praktiškai siejamas su tam tikrais reikalavimais dėl ETT sprendimo dėl slapukų. ETT padarė esminius pareiškimus dėl slapukų, susijusių su sutikimo juos naudoti veiksmingumu. Tai susiję su senuoju ir naujuoju duomenų apsaugos įstatymu pagal BDAR.

Iš esmės iš ETT sprendimo dėl slapukų matyti, kad sutikimas naudoti ir tvarkyti reikalauja aktyvaus vartotojo elgesio . Jei nėra aktyvaus elgesio, neaišku, ar vartotojai turi pakankamai žinių apie situaciją. Iš to jau seka
anksčiau pažymėtas slapukų žymės langelis negali reikšti veiksmingo sutikimo . Faktinio pasirinkimo prasme lankytojas turi pats tapti aktyviu ir duoti sutikimą spustelėdamas, kad pagal ETT sprendimą būtų galima rinkti ir apdoroti slapukus.

Be to, kalbant apie slapukus, pagal ETT sprendimą, norint gauti sutikimą, visais įmanomais atvejais paprastai reikia atskirų ir iš anksto nenustatytų paspaudimų parinkčių. Joks sutikimas konkrečiais atvejais negali būti gautas naudojant tik siuntimo mygtuką.

Be to, ETT sprendimas dėl slapukų reiškia, kad, atsižvelgiant į ePrivacy direktyvą, reikia pabrėžti, ar slapukų informacija yra asmens duomenys, ar ne. Taigi direktyva turi reguliavimo sritį, kuri net peržengia duomenų apsaugos teisės ribas. Tačiau teisės ekspertai atkreipia dėmesį, kad ePrivacy direktyva Vokietijoje dar nėra iki galo įgyvendinta.

Dėl ETT sprendimo dėl slapukų jūs, kaip svetainės operatorius, taip pat turėtumėte pateikti tikslią informaciją apie slapukų naudojimą. Su sutikimu dėl slapuko reikalaujama informacija, be kita ko, apima duomenų apdorojimo laiką. Taip pat, remiantis ETT sprendimu dėl slapukų, lankytojams turi būti perduota informacija apie trečiųjų šalių prieigą prie slapukų . Tai taip pat apima tikslią informaciją apie duomenų gavėjus arba gavėjų kategorijas. Vėliausiai nuo ETT sprendimo priėmimo lankytojas turi žinoti, kurie reklamuotojai tvarko surinktus duomenis.

Sutikimo su slapukais svarba ir būtinybė svetainių operatoriams

Beveik kiekviena komercinė svetainė renka duomenis. Tai apima ne tik operaciniu požiūriu būtinus duomenis, bet daugeliu atvejų ir duomenis, kuriems, remiantis ETT slapukų sprendimu, reikalingas aiškus jūsų lankytojų sutikimas. Net ir paprasčiausių analizės įrankių naudojimas yra susijęs su daugybės duomenų rinkimu ir atitinkamų slapukų kūrimu. Dažnas pavyzdys yra „Google Analytics“ įrankis. Ši duomenų rinkimo forma taip pat atsiranda, kai kas nors įdeda valdiklį socialinėje žiniasklaidoje. Todėl kiekvienas svetainės operatorius, aptarnaujantis klientus BDAR zonoje (ES ir už jos ribų), pasikliauja slapukų sutikimo valdymu . Remiantis ETT sprendimu dėl slapukų, teisiškai suderinamas svetainės veikimas įmanomas tik tuo atveju, jei garantuojamas teisingas sutikimas dėl slapukų naudojimo.

Sutikimas su slapukais praktiškai: įgyvendinimas kaip pasirinkimas

ETT sprendimas dėl slapukų jau turi aiškų ir konkretų poveikį. Dėl to svetainių operatoriai turi imtis veiksmų. Tai susiję su sutikimo dėl slapuko tipu ir dizainu, t. y. aiškus sutikimas jį naudoti. Taip pat turi įtakos informacijai, kuri turi būti perduodama vartotojams apie slapukų naudojimą.

Šiame kontekste sutikimas turi būti sukurtas kaip realus pasirinkimas . Tai reiškia, kad norint gauti sutikimą reikia atlikti aktyvų vartotojo veiksmą. Iš esmės nuo 2009 m. ES duomenų apsaugos gairėse numatyta, kad lankytojų reikia prašyti sutikimo. Tačiau anksčiau svetainių operatoriai galėjo interpretuoti šį reikalavimą kaip atsisakymą . Tai reiškia, kad slapukai paprastai buvo nustatyti vartotojui nieko nedarant. Vartotojas

galėjo prieštarauti slapukų naudojimui, tačiau turėjo imtis iniciatyvos tai padaryti. Tai keičiasi atsižvelgiant į ETT sprendimą dėl slapukų: perėjimas prie pasirinkimo numato, kad svetainė paprastai nenustato slapukų, nebent vartotojas juos pasirenka. Dėl to slapukus iš viso galima nustatyti tik lankytojui davus sutikimą. Atitinkamai, sutikimas dėl slapukų pagal ETT negali būti gautas pažymėjus langelį, kuris jau buvo nustatytas iš anksto .

Todėl įmonėms ir apskritai svetainių operatoriams patartina kuo greičiau prisitaikyti prie ETT sprendimo dėl slapukų ir imtis atitinkamų atsargumo priemonių dėl teisiškai saugaus slapukų turinio. Sutikimo valdymo sprendimai, kurie tiek visapusiškai informuoja vartotoją apie slapukų naudojimą, tiek prašo jo aiškaus sutikimo, gerokai palengvina svetainių operatorių darbą.

Sutikimo su slapukais sprendimai: standartai ir funkcionalumas

Yra sutikimo dėl slapukų nustatymo ir apdorojimo sistema, kurią sukūrė IAB Europe (Interactive Advertising Bureau): tai yra skaidrumo ir sutikimo sistema (TCF) , kuri yra patvirtinta kaip sutikimo su slapukais Standard . Šios sistemos kūrimo tikslas – pasiekti visapusišką sutikimo klausimo standartizavimą . Pirmasis karkaso variantas buvo pristatytas 2018 m. balandžio mėn. Dabartinė TCF 2.0 versija pasirodė 2020 m. gegužės mėn. Ypač atsižvelgiant į ETT sprendimą dėl slapukų, sistema yra labai svarbi, nes ji palengvina būtino sutikimo gavimą. Tiksliau, IAB reikalavimas yra tiksliai suprasti informaciją apie vartotojo sutikimą apdoroti slapukus. Tai turi įtakos visai slapukų naudojimo pristatymo grandinei. Daugeliu atvejų keli paslaugų teikėjai dalyvauja generuojant kelis slapukus. Tai dažniausiai susiję su reklaminiais baneriais ir kitomis rinkodaros priemonėmis. Visos šiame procese dalyvaujančios šalys priklauso nuo informacijos apie tai, ar buvo duotas sutikimas apdoroti slapukus.

Viena vertus, kaip dalis slapukų turinio valdymo pagal IAB sistemą, nustatoma, ar vartotojas iš viso davė sutikimą naudoti slapukus. Antrame žingsnyje sutikimo tvarkytojas sutikimo reklamjuostėje nustato, kokius konkrečius sutikimus davė naudotojas. Lankytojai turi galimybę sutikti arba atmesti skirtingus slapukų naudojimo ir apdorojimo tikslus. Remdamasis sutikimo struktūra , slapukų sutikimo tvarkyklė sukuria vadinamąją sutikimo eilutę, kuri savo ruožtu sukuriama slapuke. Remdamosi šia sutikimo eilute, kitos šalys (pvz., kiti sutikimo valdymo teikėjai) taip pat turi galimybę sužinoti lankytojo sutikimą.

CMP: sutikimo valdymo sprendimai svetainėms ir jų privalumai

Gero sutikimo tvarkyklės naudojimo pranašumai svetainių operatoriams yra daug. Taigi gali būti garantuotas teisiškai saugus sutikimo naudoti slapukus pagal ETT nuostatas. Kiekviena gera svetainė siekia suteikti geriausią įmanomą vartotojo patirtį. Lankytojų poreikiai turi būti patenkinti, kad jie liktų svetainėje. Svarbiausi ilgalaikio saugojimo aspektai yra didelis priėmimo rodiklis ir žemas atmetimo rodiklis. Geras sutikimo valdymo teikėjas padeda sumažinti atmetimo rodiklį ir taip padidinti priėmimo rodiklį. Taigi tai prisideda prie gero svetainės veikimo. Klientus galima laimėti ir visam laikui išlaikyti svetainėje tik tada, kai atmetimo rodiklis svetainėje yra žemas.

Naudodami gerai apgalvotą sutikimo valdymo sprendimą, jūs ne tik užtikrinate, kad laikomasi ETT slapukų sprendimo reikalavimų, bet ir realiuoju laiku matote esamus sutikimo ir atmetimo rodiklius. Galima suprasti svetainės lankytojų, klientų ir potencialių klientų elgesį. Iš to galima daryti išvadas apie galimą tobulinimo potencialą.

Sutikimo reklamjuostės tarptautinė orientacija yra savaime suprantamas dalykas naudojant šiuolaikinius sutikimo su slapukais sprendimus. Iššokantis langas automatiškai pasirodo atitinkama BDAR šalies, iš kurios lankytojai pasiekia jūsų svetainę, kalba. Sutikimo valdymo teikėjas pateikia informaciją iš viso 29 kalbomis. Be to, CMP siūlo prisitaikymą prie galutinio lankytojų naudojamo įrenginio. Sutikimo su slapukais sprendimas reaguoja į tokius aspektus kaip ekrano dydis ir operacinė sistema (pvz., iOS arba Android) ir parodo lankytojams optimizuotą ekraną.

Išvada

ETT sprendimas neabejotinai apsunkino interneto svetainių operatorių duomenų apsaugos praktiką. Kuriant teisinius reikalavimus atitinkančią slapukų reklamjuostę, reikia atsižvelgti ne tik į techninius klausimus, bet ir į dizaino aspektus ir, svarbiausia, teisinį skaidraus duomenų tvarkymo aspektą. Tai, kas ypač svetainių operatoriams sukuria globojančių gairių ir specifikacijų įspūdį, galiausiai tarnauja vartotojams kaip suinteresuotoms šalims ir klientams. Šia prasme internetiniai prekiautojai, leidėjai ar agentūros turėtų vertinti ETT sprendimą kaip paskatą. Svetainės lankytojai vis daugiau žino apie duomenų perdavimo apimtį ir reikalauja maksimalaus slapukų valdymo aiškumo bei skaidrumo. Šiuo požiūriu svetainių operatoriai gali gauti naudos tik iš sumanios sutikimo valdymo sistemos bendraujant su klientais – daugiau pasitikėjimo ir aiškaus naudojimo.

Straipsniai panašiomis temomis:


daugiau komentarų

Newsletter consentmanager Juni
Nauja

2024-06-06 naujienlaiškis

Naujas priedas: privatumui palanki svetainių analizė Su birželio mėn. atnaujinimu jūsų paskyroje pasiekiamas naujas priedas „Svetainių analizė“. Čia sujungiame du komponentus, kurie mums ypač gerai sekasi: tikrą duomenų apsaugą ir puikias ataskaitas. Mūsų naujos privatumui palankios svetainės analizės pranašumas visų pirma yra duomenų apsauga ir sistemos paprastumas: Naudodami privatumui palankią svetainių analizę, norėtume pasiūlyti paprastą […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Nauja

Nyderlandų DSB: slapukų reklamjuosčių ir dažnesnių patikrinimų vadovas

Nyderlandų duomenų apsaugos institucija (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) paskelbė naują vadovą , kuriame aprašoma geriausia slapukų reklamjuosčių kūrimo praktika ir ko vengti norint išvengti galimų baudų. Kaip skelbta 2024 m. vasario mėn. , Duomenų apsaugos institucija įdiegs daugiau kontrolės priemonių , siekdama užtikrinti, kad svetainės teisėtai gautų sutikimą sekti slapukus ir kitą stebėjimo programinę įrangą. Kriterijai […]