Slapukai paprastai paaiškinti – slapukai naudojami, kad svetainė veiktų ir būtų skatinama profesionali rinkodara. Trumpa įžanga.
Slapukų pabaisa taip pat gali išdykauti internete. Kalbame apie slapukus naršyklėje, „slapukus“, kuriuos svetainės palieka jūsų kompiuteryje. Iš tikrųjų džiaugiamės skaniais sausainiais, tačiau tai nebūtinai pasakytina apie internetinius slapukus. 2018 m. gegužę priėmus GDPR (Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą), slapukų naršyklėje tema yra kaip niekad aktuali. Kiekvienoje svetainėje, kurią pasiekia vartotojas iš Europos Sąjungos, turi būti slapukų sutikimo reklamjuostė . Jos užduotis – informuoti vartotoją, kad jam lankantis svetainėje yra renkami tam tikri duomenys. Vartotojai gali pasirinkti, kuriuos slapukus nori leisti. Paprastai skiriami techniškai būtini ir neesminiai slapukai .
Slapukai tiesiog paaiškinti
Štai slapukų apibrėžimas: Slapukai yra maži tekstiniai failai. Jie išsaugomi jūsų kompiuteryje, kai lankotės tam tikroje svetainėje. Slapukai renka informaciją, kuri gali būti saugoma viename ar keliuose failuose. Viena iš dažniausiai saugomų informacijos dalių yra atsitiktinai sugeneruotas skaičius , naudojamas kompiuteriui atpažinti. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą apsilankius konkrečioje svetainėje jums nereikės iš naujo įvesti savo duomenų ar dėti prekių į pirkinių krepšelį.
Svetainės nustatymai taip pat išsaugomi slapukų dėka, kad vartotojams nereikėtų kiekvieną kartą apsilankius iš naujo įvesti vartotojo vardo, slaptažodžio ar kalbos. Svetainės operatorius renka duomenis, kurie leidžia atsekti vartotojų naršymo elgseną. Tai apima, pavyzdžiui, IP adresą , puslapių peržiūrų trukmę ir dažnumą bei aplankytus antrinius puslapius , kurie leidžia sukurti profilį konkrečiam vartotojui. Slapukų sukurtas vartotojo profilis savo ruožtu naudojamas tinkamai reklamuoti ir tikslingai taikyti.
Kokie yra slapukų tipai?
Ne visi slapukai yra vienodi: pagal apibrėžimą yra būtinų ir neesminių slapukų. Daugelis vartotojų juos skirsto į „gerus“ ir „blogus“ failus. Geri slapukai užtikrina optimalią vartotojo patirtį ir pirmiausia naudojami saugumui užtikrinti. Taip yra, pavyzdžiui, internetinėje bankininkystėje. Čia ryšys išsaugomas viename slapuke ir automatiškai ištrinamas pasibaigus seansui. Kitaip yra su vadinamaisiais sekimo slapukais. Jie naudojami vartotojų duomenims įvertinti ir personalizuotai reklamai talpinti . Stebėjimo slapukai yra ypač patvarūs ir stebi naršymą daugelį metų. Dėl didžiulio renkamų duomenų kiekio sekimo slapukai gali kelti pavojų saugumui, nes juose dažnai saugomi ir jautrūs duomenys. Šiame kontekste ne kartą minima ir skiriama dėmesio tema „ slapukai ir duomenų apsauga “.
Slapukai ir duomenų apsauga: ką daryti su slapukais?
Vartotojai turėtų reguliariai ištrinti slapukus iš savo kompiuterių. Geriausia tai daryti po kiekvienos sesijos. Jei tai neįmanoma, slapukus turėtumėte ištrinti bent kartą per mėnesį. Nors teoriškai įmanoma atsisakyti visų slapukų , tai praktiškai neįmanoma, nes tai reiškia, kad dauguma svetainių neveiks tinkamai. Tačiau slapukų sutikimo reklamjuostė suteikia galimybę priimti tik tam tikrus slapukus.
Norėdami apsunkinti ilgalaikį naudotojo elgesio stebėjimą, nustatykite kompiuterį taip, kad seanso slapukai būtų ištrinti po kiekvienos sesijos. Tačiau tai ne visada praktiška, nes, pavyzdžiui, kiekvieną kartą turite prisijungti prie internetinių parduotuvių ar interneto programų. Sutikimo su slapukais reklamjuostė suteikia galimybę atsisakyti trečiųjų šalių slapukų . Juos pateikia išoriniai teikėjai, kurie dažniausiai yra reklamos įmonės, pvz., „Google“ ar „Facebook“ . Vartotojai gali tik labai ribotai suprasti, kokie duomenys perduodami trečiosioms šalims. Kaip vartotojas, jūs turite galimybę įdiegti apsaugos nuo sekimo programą, kuri suteikia jūsų kompiuteryje esančių slapukų apžvalgą . Programa leidžia valdyti slapukus.
Slapukai ir duomenų apsauga: ką apie tai sako BDAR
Nors slapukai naršyklėse egzistuoja jau seniai, dauguma vartotojų iki 2018 m. gegužės mėnesio daug negalvojo apie nedidelius savo kompiuteriuose esančius tekstinius failus. Tačiau GDPR dėka tai pasikeitė iš esmės. Prieš pat GDPR įsigaliojimą daugelis įmonių atkreipė dėmesį į naująjį reglamentą ir gavo klientų sutikimą internetinei rinkodarai. Direktyva reglamentuoja ne tik slapukų valdymą, bet ir bendravimą el.
Žvelgiant atgal, reguliavimas netgi buvo sugriežtintas: pasirinkimo sprendimas galioja nuo 2019 m. spalio 1 d . Dėl šio naujo reglamento vartotojas turi sutikti su slapukų naudojimu. Prieš sugriežtinant GDPR, daugelis įmonių pasinaudojo teisės aktų spraga, siekdamos pasinaudoti stebėjimo ir trečiųjų šalių slapukais. Atitinkami langeliai jau buvo pažymėti sutikimo reklamjuostėje. Dabar šie rinkodaros metodai nebeleidžiami. Dabar vartotojai turi patys nustatyti norimus varnelius, kad leistų slapukus. Tačiau tai netaikoma būtiniesiems slapukams, be kurių neįmanoma naudotis svetaine.
Slapukai ir privatumas: ką daro sutikimo valdymo teikėjas?
GDPR nustato griežtas taisykles svetainėms. Kad sutikimas su slapukais atitiktų teisinius reikalavimus , patartina naudoti sutikimo valdymo teikėją (CMP) . CMP yra įrankis, perimantis slapukų turinio reklamjuostės teikimą. Bet kuri įmonė, norinti pasiekti vartotojus Europos Sąjungoje ar tarptautiniu mastu , turi turėti sutikimo valdymo įrankį. Šiuo metu yra daug skirtingų sutikimo sprendimų, apimančių ir mokamus, ir nemokamus įrankius. Mokamo sutikimo valdymo įrankio pranašumas yra tas, kad jis siūlo daugiau galimybių nei nemokama CMP. Tai apima, pavyzdžiui, sutikimo reklamjuostes keliomis kalbomis , kurias, jei reikia, galima pritaikyti. Dizainas taip pat vaidina svarbų vaidmenį, nes reklamjuostė turi atitikti likusią svetainės dalį. Paprastai prasminga naudoti mokamą sprendimą, nes kitu atveju jokių papildomų paslaugų suaktyvinti negalima. Kiekvienas, kuris naudoja ne tik svetainę, bet ir programėlę, čia taip pat susiduria su ES direktyva. Štai kodėl kai kurie sutikimo valdymo paslaugų teikėjai dabar taip pat siūlo programinės įrangos kūrimo rinkinius (SDK) programoms. SDK leidžia sutikimo tvarkymą integruoti į savąsias programas.
Kadangi gairės dar palyginti naujos, labai trūksta precedentų ir aiškių reglamentų. Tačiau naudodami sutikimo valdymo įrankį jūs, kaip svetainės operatorius, esate saugioje pusėje. Sutikimo valdymo įrankiais lengva naudotis ir juos galima lengvai integruoti į svetaines. Taigi žinote, kad sutikimo dėl slapukų gavimas yra teisiškai suderinamas ir jūsų svetainės vartotojai yra geriausiose rankose.
Išvada
Pagaliau aiškumas! Tai, ką taip lengva pasakyti, yra ilgo teismų sprendimų proceso ir techninio įgyvendinimo svetainėse rezultatas. Tai, kokią informaciją vartotojai nori perduoti, yra tik svetainės lankytojo suverenitetas. Tai gerai. Kokia informacija, be techniškai būtinų slapukų, persiunčiama išoriniams teikėjams , lieka skaidri nuo pat pradžių. Tinkami slapukų turinio sprendimai atveria kelią šiam aiškumui visuose puslapiuose. Nacionalinių ir tarptautinių reglamentų ir įstatymų džiunglėse šios reklamjuostės teisinius reikalavimus paverčia naudojimo patogumu ir aiškumu.