YouTube ir GDPR – patarimai, kaip naudoti vaizdo įrašų kanalą laikantis duomenų apsaugos taisyklių

Daugelis įmonių pripažino socialinės žiniasklaidos svarbą jų internetinės rinkodaros veiksmingumui. Remiantis šūkiu „nuotrauka (arba vaizdo įrašas) pasako daugiau nei 1000 žodžių“, „Instagram“ ir „YouTube“ ypač naudojami kartu su klasikiniu „Facebook“. Jei taip pat naudojate „YouTube“ kaip įmonės kanalą ir galbūt norite rinkti duomenis iš vartotojų, turėtumėte būti atsargūs: „YouTube“ slapukai ir GDPR nebūtinai turi tą pačią sankirtą. Tai reiškia, kad turėtumėte atkreipti dėmesį į keletą dalykų, kad vaizdo įrašų integravimas iš „YouTube“ atitiktų GDPR. Priešingu atveju gali būti skiriami įspėjimai ir tam tikromis aplinkybėmis griežtos nuobaudos.

Šioje apžvalgoje apibendrinami svarbiausi dalykai apie „YouTube“ ir BDAR, ypač „YouTube“ slapukų ir sutikimo tema. Jei turite klausimų, specializuotas sutikimo valdymo teikėjas, pvz., sutikimo valdytojas, yra tinkamas kontaktinis asmuo.

Sutikimo sprendimas išmaniesiems televizoriams

Ką reglamentuoja GDPR?

GDPR yra Bendrojo duomenų apsaugos reglamento santrumpa. Tai nuo 2018 m. gegužės 25 d. galiojantis Europos Sąjungos taisyklių rinkinys, papildantis Federalinį duomenų apsaugos įstatymą (BDSG) Vokietijoje. Nuostatų tikslas yra asmens duomenų apsauga . Tai apima ne tik klasiką, pavyzdžiui, vardą ir gimimo datą. Taip pat skaičiuojamas kompiuterio ar mobiliojo telefono IP adresas, nes šie duomenys iš principo tinkami norint išsiaiškinti už vartotojo stovintį asmenį.

GDPR sudaro įvadiniai principai ir daugybė sudėtingų taisyklių, kurias neprofesionalui sunku klasifikuoti. Įsakymas taikomas visoms įmonėms ar įstaigoms, asociacijoms ar klubams, kurios renka, kaupia ir apdoroja duomenis iš žmonių – neprisijungus ar internetu. Yra daugybė teisių, kurias potencialūs klientai turi pagal BDAR, pavyzdžiui, teisę į informaciją, teisę duoti sutikimą, kad būtų tvarkomi tam tikri duomenys, arba teisė į ištrynimą. Visų pirma, sutikimas (sutikimas) yra aptariamas išsamiau, nes vartotojo sutikimas yra kažkas, ko reikia laikytis, kai kalbama apie „YouTube“ slapuką.

Ką vaizdo platforma turi bendro su duomenų apsauga?

Vis dar daug žmonių mano, kad „YouTube“ atitinka GDPR, nes jie gali peržiūrėti platformos vaizdo įrašus neprisijungę prie „Google“. Bet ir tai yra klaida. Pavyzdžiui, jei naudojate vieną iš daugelio programinės įrangos sprendimų, su kuriais galite aptikti ir išjungti sekimo slapukus, greitai pastebėsite, kad, kaip ir kitose svetainėse, nepastebimi slapukai vis dar šurmuliuoja rinkdami duomenis. Taigi slapukai tikrai yra pasiekiami net tada, kai nesate prisijungę prie „YouTube“ . Be „YouTube“ slapukų, duomenų rinkimas „Google“ paskyrai yra ypač svarbus duomenų apsaugos požiūriu.

Ką „YouTube“ turi bendro su „Google“?

„Google“ vėl ir vėl minima kalbant apie „YouTube“ ir GDPR arba „YouTube“ ir slapukų sutikimą. Priežastis paprasta: „YouTube“ priklauso „Google“ – ir kai prisiregistruojate arba prisijungiate prie „YouTube“, tai darote naudodami „Google“ paskyrą. Ir būtent dėl to privatumo gynėjai įtaria „YouTube“ slapukus.

Ar jūsų svetainė atitinka reikalavimus? Sužinokite naudodami mūsų kontrolinį sąrašą

Atsisiųskite kontrolinį sąrašą

Slapukai po padidinamuoju stiklu

Kas iš tikrųjų yra slapukai, ką „slapukai“ veikia „YouTube“ ir kodėl jie tokie svarbūs? Slapukai yra maži tekstiniai failai, kurie išsaugomi kompiuteryje ar išmaniajame telefone naršant naršyklėje. Žinoma, jie atlieka labai specifinį svetainių operatorių tikslą: sekimą. Stebėjimas – tai vartotojų stebėjimas žiniatinklyje , siekiant sukurti tinkamas rinkodaros strategijas. Pavyzdžiui, internetinė parduotuvė išsaugos pirkinių krepšelį ir paspaustas prekes bei atitinkamo kompiuterio seanso ID. Taip lankytojai naršydami sulaukia tinkamų pasiūlymų – nori nenori. Galbūt jau su stacionariu kompiuteriu naršėte po didelių interneto gigantų pasiūlymus ir vėliau sulaukėte panašių skelbimų į savo išmanųjį telefoną? Būtent toks yra virtualių slapukų rezultatas. Daugelis žmonių tai suvokia kaip „šnipinėjimą“, todėl slapukai pateko į duomenų apsaugos pareigūnų kontrolę.

Privatumas ir „Google“ paskyra

Kai atidarote „Google“ paskyrą, duomenys taip pat renkami ir saugomi jais naudotis (įskaitant, pavyzdžiui, slaptažodžių atkūrimą ir piktnaudžiavimo prevenciją). Ši informacija nėra pernelyg išsami – būtina nurodyti vardą, pavardę, gimimo datą, el. pašto adresą ir telefono numerį. Tai atrodo gana neproblema. Tačiau – ir tai yra svarbus veiksnys, kai kalbama apie „YouTube“ ir duomenų apsaugą – kiekvienas, naršantis atviroje „Google“ paskyroje, bus stebimas su visais savo duomenimis. Dėl to naudotojas automatiškai turi pareikšti savo sutikimą – „ YouTube“ slapukų sutikimą .

GDPR – sutikimas kaip svarbus kriterijus

Svarbiausias ir galutinis BDAR reglamentas yra asmens duomenų apsauga. Šiame kontekste pagrindinis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento elementas yra tai, kad naudotojai turi duoti sutikimą rinkti duomenis . Tai reglamentuoja BDAR 6 straipsnį, kurio antraštė yra „Tvarkymo teisėtumas“ :

„(1) Tvarkymas yra teisėtas tik tuo atveju, jei įvykdoma bent viena iš šių sąlygų:
a) duomenų subjektas davė sutikimą, kad jo asmens duomenys būtų tvarkomi vienu ar keliais konkrečiais tikslais;
[…]“

DSGVO § 6

Tai reiškia (taip pat ir integruojant „YouTube“ vaizdo įrašus į jūsų svetainę), kad vartotojo sutikimas yra privalomas. Tai galima įgyvendinti naudojant klasikinę slapukų reklamjuostę arba specialų iššokantįjį langą. Tai darydami leidžiate vartotojui pasirinkti leidžiamus slapukus. Šis leidimas vadinamas sutikimu. Kalbant apie pasirinkimą, geriausia būtų pasiūlyti naudotojui, žiūrinčiam su nuoroda susietą „YouTube“ vaizdo įrašą jūsų svetainėje, iš trijų pasirinkimų:

  • sutikimą rinkti slapukus, kuriuos siūlote kaip svetainės operatorių
  • Sutikti tik su tais slapukais, kurie būtini norint naudotis svetaine dėl teisinių ir techninių priežasčių arba yra privalomi
  • sutikimas su slapukais, kuriuos vartotojas surenka vartotojo nustatytu būdu

Nesvarbu, kurį iš trijų variantų pasirinks jūsų svetainės ir įterptųjų „YouTube“ vaizdo įrašų naudotojai: „YouTube“ slapukai yra teisiškai saugūs ir jūs visapusiškai laikėtės BDAR su „YouTube“ vaizdo įrašais.

Sekite naujienas!

Prenumeruoti naujienas

Naudoti vaizdo turinį – be sutikimo?

Nebloga mintis! Teisiškai tai yra pilka sritis, dėl kurios jums, kaip „YouTube“ vaizdo įrašų teikėjui, gresia BDAR. Galite rodyti slapukų reklamjuostę, kurioje bendrai pranešama apie slapukų rinkimą, o tada leisti vartotojams nuspręsti, ar tęsti naršymą, ar ne. Tačiau toks „YouTube“ slapukų naudojimas nėra teisiškai suderinamas. Svarbu gauti aktyvų vartotojo sutikimą . Ir turėtumėte užtikrinti šią veiklą, reikalaudami, kad svetainės lankytojas spustelėtų varnelę, kad galėtų naudoti tam tikrą turinį. Taip padarysite savo „YouTube“ pasiūlymą atitinkantį BDAR ir apsisaugosite nuo konkurencijos ir vartotojų apsaugos grupių teisininkų įspėjimų bei nuo nemalonių duomenų apsaugos institucijų nuobaudų, jei nepaisysite GDPR ir BDSG/TTDSG.

Daugelis svetainių operatorių taip pat mano, kad vaizdo įrašų žiūrėjimas iš „YouTube“ atitinka GDPR, jei naudotojai atsijungia nuo „Google“ paskyros. Tačiau net ir tai yra ne kas kita, o rekomenduojama strategija, kaip suderinti „YouTube“ su GDPR. Pirma, svetainės operatorius negali priversti vartotojo uždaryti paskyros. Antra, vis tiek bus surinkta pakankamai „YouTube“ slapukų. Taigi logiškai rinkitės švarią strategiją ir naudotojų sutikimą su „YouTube“ slapukais.

Sutikimas dėl duomenų saugojimo yra būtinas, ypač jei derinate stebėjimą naudojant slapukus su vadinamuoju išplėstiniu duomenų palyginimu .

Išplėstinis duomenų suderinimas – kas tai tiksliai?

Kalbant apie „YouTube“ ir BDAR, ypač svarbu atskirti klasikinį slapukų rinkimą ir „YouTube“ slapukų naudojimą galimam išplėstiniam duomenų palyginimui. Išplėstinė duomenų atitiktis reiškia, kad svetainių operatoriai papildo „YouTube“ slapukų surinktus duomenis, kuriuos jie jau išsaugojo, pavyzdžiui, klientų sąrašais. Duomenų apsaugos pareigūnai į tai žiūri ypač kritiškai, nes kuo daugiau duomenų surenkama, tuo lengviau padaryti išvadas apie už jų esančius žmones . Ir būtent to neleidžia duomenų apsaugos taisyklės be sutikimo stebint naudojant „YouTube“ slapukus. Taigi: jei naudojate „YouTube“ slapukus kaip išplėstinio duomenų palyginimo dalį, „YouTube“ slapukų sutikimą turi įgyvendinti naudotojas, kitaip „YouTube“ naudojimas neatitiks BDAR.

„Google Double Click“ – kas tai yra ir ką tai reiškia „YouTube“ ir BDAR?

„YouTube“ priklauso „Google LLC“. todėl jam taip pat taikomos JAV grupės duomenų apsaugos sąlygos. Tai taip pat taikoma jos reklamos platformai. „Double Click“ yra „Google“ reklamos produktas ir apima platų vartotojo duomenų stebėjimą. Konkrečiai kalbant, tai reiškia: Jei naudojatės „YouTube“ paslaugomis įterpdami „YouTube“ vaizdo įrašus į svetaines, JAV teikiama paslauga tai derina su visapusišku naudotojų, kurie naudojasi tokiais pasiūlymais, stebėjimu . Žinoma, jei naudojate, pavyzdžiui, „Facebook Pixel“, taip pat turite įgyvendinti duomenų apsaugos taisykles. Tačiau jei naudojatės YouTube, taigi netiesiogiai ir Google, duomenų apsaugos priemonės yra ypač svarbios. Taigi: pasirūpinkite, kad vaizdo įrašų integravimas iš „YouTube“ atitiktų GDPR!

Toliau rasite keletą patarimų, kaip profesionaliai įgyvendinti „YouTube“ slapukų sutikimą ir kaip suderinti „YouTube“ BDAR. „YouTube“ ir BDAR specialistai yra sutikimo valdymo teikėjai, pvz., sutikimo valdytojas.

1. Privatumo politika ir duomenų apsaugos pareigūnas

Tvirta duomenų apsaugos deklaracija yra profesionalios ir duomenų apsaugos reikalavimus atitinkančios svetainės pabaiga. Šiame kontekste taip pat galite kreiptis į „Google“ paslaugas ir jos nuorodą į įterptųjų „YouTube“ vaizdo įrašų stebėjimą. Taip pat galite apibūdinti, kad kiekvienas naudotojas gali prisidėti prie savo duomenų apsaugos, pavyzdžiui, prieštaraudamas „Google“ stebėjimo priemonėms arba nustatydamas atitinkamus nustatymus savo „Google“ paskyroje. Taip pat nurodykite duomenų apsaugos pareigūną, atsakingą už jūsų įmonės svetainę. Galite tai pavadinti viduje arba užsisakyti išorėje.

2. Gaukite naudotojų sutikimą

Duomenų apsaugos reikalavimus atitinkančiai svetainei ir jos naudojimui taip pat būtinas vartotojo sutikimas su duomenims jautriais veiksmais. Naudokite slapukų reklamjuostes, kurios leidžia vartotojams pasirinkti įvairias parinktis. Šis pasirinkimas, t. y. sąmoningas parinkties spustelėjimas, lemia, ar sutikimas dėl „YouTube“ slapuko duotas, ar ne. Paprasta kalba: jei vartotojas nusprendžia pasirinkti tam tikrą varnelę, taigi ir specialią slapukų parinktį, tai reiškia, kad yra atsekama ir patikrinama veikla , kad jūs visiškai laikotės YouTube ir DSGVO nuostatų. Taip sukuriate pagrindą, kad jūsų svetainės negalėtų užpulti duomenų apsaugos pareigūnai ir konkurentai.

3. Naudokite išplečiamą duomenų apsaugos režimą

„YouTube“ vaizdo įrašą į savo svetainę įterpti lengva net ir neprofesionalui. Štai kaip tai veikia:

  1. pasirinkite tinkamą vaizdo įrašą
  2. paspauskite mygtuką „Bendrinti”.
  3. pasirinkite parinktį „Įterpti“.
  4. Naudokite parinktį „Rodyti daugiau“.
  5. pasirinkite „išplėstinės duomenų apsaugos“ režimą
  6. Patikrinkite sugeneruotą nuorodą

Skirtingai nuo klasikinės įterpimo nuorodos, sukuriama speciali nuoroda: jei nuoroda rodoma su URL www.youtube-nocookie.com, galite būti tikri, kad „YouTube“ slapukai naudojami pagal BDAR ir kad elgiatės pagal BDAR. laikantis duomenų apsaugos taisyklių. (Svarbu: sutikimas įterpti „YouTube“ vis tiek reikalingas!)

4. Naudokite sutikimo tvarkyklės dinaminį turinio blokavimą

Jei savo svetainėje naudojate sutikimo tvarkyklę kaip slapukų reklamjuostę, galime automatiškai užblokuoti „YouTube“ vaizdo įrašą ir vietoje jo pateikti peržiūros vaizdą. Jei vartotojas dar nepatvirtino „YouTube“, jis yra apsaugotas ir tuo pačiu mato tai, ką galėjo matyti šiuo metu (ty „YouTube“ vaizdo įrašo peržiūrą), kartu su galimybe aiškiai suaktyvinti šį vaizdo įrašą.

Atlikite testą: jei dar nesutikote, kad „YouTube“ būtų mūsų svetainėje, peržiūrą turėtumėte pamatyti čia:

Jei jau davėte sutikimą naudoti „YouTube“ mūsų svetainėje, atlikite šiuos veiksmus: Spustelėkite sutikimo tvarkyklės piktogramą apačioje kairėje, kad iškviestumėte slapukų nustatymus, panaikinkite „YouTube“ pasirinkimą ir išsaugokite. Tada leiskite puslapį įkelti iš naujo.

5. Patikrinkite alternatyvas

Kartais nebūtina, kad tai būtų „YouTube“ vaizdo įrašas, kurį reikia įterpti į svetainę. Vaizdo įrašus taip pat galima įvesti naudojant klasikinį HTML

DUK: dažnai užduodami klausimai apie „YouTube“ ir BDAR

[sp_easyaccordion id=”3205″]