Dalis mūsų su sutikimo valdytojo darbo yra matyti, ką daro rinka. Štai kodėl paėmėme 100 geriausių Vokietijos internetinių parduotuvių ir pažiūrėjome, kur, kada ir kokie slapukai dedami bei kokios slapukų reklamjuostės naudojamos. Rezultatas: yra užsitęsusi paklausa.
80 geriausių slapukų be sutikimo
Analizei iš EMI paėmėme 100 geriausių internetinių parduotuvių, kurių apyvarta 2020 m. buvo didžiausia, sąrašą ir kiekvieną parduotuvę iškvietėme atskirai, naudodami naršyklę Chrome inkognito režimu. Tikėjomės puslapiuose vidutiniškai pamatyti gal saują slapukų – duomenų apsaugos šiose internetinėse parduotuvėse rezultatas buvo daugiau nei blaivus:
Iš 100 puslapių tik 2 puslapiuose nebuvo nė vieno slapuko, tačiau 15 puslapių buvo daugiau nei 30 slapukų – nepaspaudus sutikimo mygtuko, atminkite. (Liūdną) piką užima mados mažmenininkas, kuris nustato visus 80 slapukų prieš lankytojui sutikus – net jei svetainėje rodoma slapukų reklamjuostė, leidžianti atsisakyti. Netgi vidurkis yra gerokai didesnis, nei tikėjomės – maždaug 16 slapukų (prieš patvirtinimą) vienoje parduotuvėje . Net jei parduotuvės skelbtų, kad daugelis sausainių gali būti „funkcionalūs“ ir „būtini“ – ar tikrai tam reikia 16 sausainių?
„Homemade“ prekės ženklo sausainių reklamjuostė
Mus taip pat nustebino daugybė parduotuvių, kurios mieliau kūrė savo slapukus arba naudojo paruoštus scenarijus iš interneto, o ne profesionalų slapukų sprendimą. Maždaug 40 % apklaustų internetinių parduotuvių naudojo naminių slapukų reklamjuostę. Rezultatas čia atitinkamai prastas: tik labai nedaugelis buvo sukurti taip, kad atitiktų GDPR / e. privatumą.
Gražiai suprojektuotas, bet neatitinkantis reikalavimų
Deja, yra tik keli teigiami pavyzdžiai. Nors kai kurios parduotuvės pavyzdingai blokuoja trečiųjų šalių teikėjus, jos nėra visiškai išsamios, kai kalbama apie ryšį su sutikimo sluoksniu. Daugeliu atvejų trūksta pagrindinės informacijos, pavyzdžiui, kurie paslaugų teikėjai yra naudojami, kokių tikslų siekiama ar koks teisinis pagrindas. Labai nedaug parduotuvių iš tikrųjų pateikia slapukus, o dauguma jų nurodo tikslus, bet nėra teikėjų.
Kai kurios svetainės deda pastangas kurdamos grafinį dizainą, tačiau pernelyg dažnai atrodo, kad dėmesys sutelkiamas į lankytojo raginimą spustelėti „Sutinku“. Pavyzdžiui, muzikos parduotuvė naudoja juokingą slapukų reklamjuostę, tačiau čia taip pat trūksta vienodo požiūrio tarp priėmimo ir atmetimo:
Rostoko apygardos teismas neseniai perspėjo , kad svarbu vienodai išreikšti priėmimą ir atmetimą. Tačiau: iš 100 internetinių parduotuvių, kurias išnagrinėjome, pavyko rasti tik vieną, kurioje atmetimo struktūra yra tokia pati kaip ir priėmimo. 50 parduotuvių nebuvo tiesioginės galimybės atsisakyti, tik mygtukas „Nustatymai“ arba nuoroda. Iš viso 8 parduotuvėse taip pat buvo slapukų reklamjuostė, kurioje nebuvo nei nustatymų, nei atmetimo mygtuko ar nuorodos.
neigiamų pavyzdžių
Tarp daugybės internetinių parduotuvių yra daug kas padaryta teisingai, bet, deja, yra ir daug parduotuvių, kurios, atrodo, vis dar gyvena prieš BDAR epochą. Štai keletas neigiamų pavyzdžių, kaip to nedaryti:
Išvada
Apibendrinant, Vokietijos internetinė prekyba, deja, labai nuvilia. Statistos duomenimis, kiekviena iš šių įmonių per metus pardavimai siekia daugiau nei 70 milijonų eurų, tačiau tuo pačiu metu tik kelioms internetinėms parduotuvėms pavyksta parodyti maždaug GDPR atitinkantį sutikimo sluoksnį. Šiuo atžvilgiu: Mielos internetinės parduotuvės, prašome skubiai pagerinti poreikį pasivyti 🙂
Jei norite sužinoti, kas bent jau turėtų būti slapukų reklamjuostėje dėl internetinės parduotuvės duomenų apsaugos, tam tikros informacijos galite rasti mūsų GDPR internetinės parduotuvės kontroliiniame sąraše .