Nauja, Teisingai

Viso gero, trečiosios šalies slapukai: taip keičiasi internetinis stebėjimas


tuščia juoda virtuvės lenta su trupučiu kepimo miltų

„Google“, paskutinė iš pagrindinių naršyklių, pvz., „Firefox“ ir „Safari“, pamažu atsisakiusi trečiųjų šalių slapukų, jau paskelbė, kad iki 2024 m. pabaigos trečiųjų šalių slapukai bus visiškai pašalinti. Žemiau paaiškinsime, ką tai reiškia ir kaip tiksliai tai turėtų įvykti!

Slapukai atlieka svarbų vaidmenį stebint internetinę veiklą svetainėse. Jie įgalina tokius mechanizmus kaip profiliavimas, pakartotinis taikymas ir pagrindinės internetinių parduotuvių veiklos funkcijos, pvz., prekių saugojimas vartotojo pirkinių krepšelyje. Dėl šios priežasties trečiųjų šalių slapukų pašalinimas gali turėti didelės įtakos stebėjimo duomenims, pvz., konversijų rodikliams. BRO, reklamuotojams ir leidėjams patartina pradėti ieškoti alternatyvių metodų ar priemonių.

Įvairių tipų slapukų apžvalga

Norėdami išsamiau paaiškinti, kaip pašalinti trečiųjų šalių slapukus, čia pateikiamas trumpas skirtingų slapukų tipų aprašymas, ypač dviejų populiariausių: pirmosios šalies slapukų ir trečiųjų šalių slapukų.

Pirmosios šalies slapukai yra to paties domeno nustatyti slapukai. Jei valdote el. prekybos svetainę, pirmosios šalies slapukai padeda klientams „prisiminti“ prekes ir įtraukti jas į pirkinių krepšelį.

Kita vertus, jei į „YouTube“ įkėlėte vaizdo įrašą, kuris dabar yra įterptas jūsų svetainėje, bus nustatyti trečiosios šalies slapukai, nes vaizdo įrašas yra iš trečiosios šalies domeno, būtent „YouTube“.

Pastaba: svarbu žinoti, kad trečiosios šalys taip pat gali nustatyti pirmosios šalies slapukus ir jie vis tiek veiks. To pavyzdys yra Google Analytics. „Google“ yra trečioji šalis, kuri jūsų domene nustato slapukus, kuriuos galite naudoti jos analizės tikslais. Šie slapukai neišnyks ir ateityje, net jei juos nustato išorinis domenas.

Dar nepavargote nuo sausainių? (Kas ne? 🍪) Štai mūsų išsamus visų dalykų, susijusių su slapukais, vadovas. Išskyrus valgomuosius 😉.

Kas atsitiks, jei trečiųjų šalių slapukai išnyks? Ar mano svetainei vis dar reikia slapukų reklamjuostės?

Atsakymas paprastas: taip! Vis tiek reikia slapukų reklamjuostės. Atminkite, kad išnyksta tik trečiųjų šalių slapukai, o pirmosios šalies slapukai ir toliau naudojami. Šiems neesminiams slapukams, pvz., rinkodaros analizei, vis tiek reikalingas sutikimas, taigi ir slapukų reklamjuostė. Vietinė saugykla, kurioje duomenys lieka kliento pusėje ir nėra automatiškai siunčiami į serverį kaip slapukai, ir toliau egzistuos. Tam vis tiek reikalingas naudotojo sutikimas pagal duomenų apsaugos įstatymus, pvz., BDAR. Dėl to dar svarbiau gauti sutikimą perduoti asmens duomenis naudojant slapukų reklamjuostę.

Tačiau klausimai, kuriuos turėtumėte užduoti sau, yra šie:

  1. Kokio tipo slapukus naudojate?
  2. Kam naudojate slapukus?
  3. Ar naudosite „LocalStorage“?
  4. Kas nustato slapukus?

Atsakydami į šiuos klausimus galėsite išsiaiškinti, kokias alternatyvas turėtumėte naudoti vietoj trečiųjų šalių slapukų.

Be to, į Naujosiose EDBP gairėse paaiškinta, kad IP adresų perdavimui taikomas el. privatumo apdorojimas, todėl reikalingas teisinis pagrindas, kuris yra būtinas arba, jei ne esminis, reikalingas sutikimas. Dėl to slapukų reklamjuostė dar labiau reikalinga.

Oficialias EDBP gaires rasite čia.

Paruošta laipsniškam pašalinimui 2024 m. pradžioje, visiškam – 2024 m. pabaigoje

Trečiųjų šalių slapukų naudojimo pabaiga jau nustatyta, o juo labiau svarbu turėti tikslią laiko apžvalgą, kad būtų pakankamai laiko pasiruošti alternatyviems sekimo būdams. Remiantis oficialiu „Google“ pranešimu, pirmasis trečiųjų šalių slapukų panaikinimo etapas paveiks 1 proc. „Chrome“ naudotojų, o tai reiškia, kad iki 2024 m. pirmojo ketvirčio jie nebeturės trečiųjų šalių slapukų. Tikimės, kad kitame etape, iki trečiojo ketvirčio, ​​100 % „Chrome“ naudotojų bus išjungti trečiųjų šalių slapukai.

Kitos likusios naršyklės veiks su tuo pačiu tikslu: iki 2024 m. pabaigos naršyklės nebepalaikys trečiųjų šalių slapukų. Vis daugiau technologijų seks pavyzdžiu ir nebepalaikys trečiųjų šalių slapukų naudojimo.

Kokią įtaką svetainėms turi trečiųjų šalių slapukų panaikinimas?

Visiškai pašalinus slapukus galima įsivaizduoti įvairių scenarijų, nors kai kurie pakeitimai jau gali būti kuriami. Mes kalbame apie

1. mažiau sekami rinkodaros tikslai ir
2. Trečiųjų šalių auditorijos duomenys nebepasiekiami.

Jei daugiausia dirbate su skelbimais ir norite stebėti savo išlaidas skelbimams, ateityje gali būti sunkiau pagrįsti išlaidas skelbimams, nes nebegalima garantuoti tokio pat matomumo lygio.

Šie matomumo pokyčiai taip pat gali paskatinti alternatyvius metodus. Tai gali reikšti perėjimą nuo našumu pagrįstų modelių prie modelių, pagrįstų paspaudimais ar parodymais.

Kokybė tampa pagrindine, nesvarbu, ar reklamuotojas, ieškantis kokybiškų svetainių, ar leidėjas, gaminantis kokybišką turinį. Dabar labiau nei bet kada kokybė gali būti lemiamas reklamos išlaidų veiksnys.

Antrasis scenarijus, kurio turi tikėtis svetainių operatoriai, yra beveik tikras trečiųjų šalių duomenų pašalinimas. Šie duomenys, be kita ko, apima profilius, pirkimo pomėgius, lyties ir amžiaus kategorijas. Vietoj to, rinkodaros specialistai ir leidėjai neturės kito pasirinkimo, kaip tik pasikliauti pirmosios šalies duomenimis.

Kaip pasirengti ir sudaryti galimybes svetainių savininkams

Geriausia naudoti jau turimus duomenis. Jei ne, galite pradėti rinkti duomenis.

Pradėkite nuo duomenų, kuriuos galbūt jau surinkote iš naujienlaiškių prenumeratorių, klientų pirkimų arba ankstesnių apklausų duomenų. Ir, žinoma , prieš pradėdami tvarkyti asmens duomenis , jau turėtumėte turėti slapukų reklamjuostę , kad vartotojai galėtų duoti sutikimą rinkti savo duomenis. Jei ne, dabar pats laikas tai padaryti. Po to galėsite pradėti rinkti duomenis be jokių teisinių problemų!

Išvada: pasiruoškite trečiųjų šalių slapukų pabaigai iki

  1. sutelkti dėmesį į aukštos kokybės žiniatinklio turinį – leidėjams, taip pat ir reklamuotojams. Jei užsiimate elektronine prekyba, įsitikinkite, kad jūsų svetainės turinys yra pakankamai patrauklus, įskaitant produktų nuotraukas, aprašymus ir parduotuvės patogumą.
  2. Išbandykite trečiųjų šalių slapukų alternatyvas dabar!
  3. Ir galiausiai, slapukų reklamjuostės naudojimas yra labai svarbus, kad būtų galima rinkti įvairiausius duomenis be teisinių problemų! Pradėkite rinkti pirmosios šalies duomenis dabar.

Naudodami consentmanager jūsų reklamjuostė bus paruošta naudoti vos per kelias minutes – ir tai nemokama. Išbandykite dabar!


daugiau komentarų

Webinar Google Consent Mode v2
Nauja, vaizdo įrašus

Internetinis seminaras: „Google“ sutikimo režimas, v2

Internetinis seminaras „Google Consent Mode v2“ įvyko 2024 m. vasario 27 d. Webinaro PDF galite rasti čia ir atsisiųsti . Buvo diskutuojama šiomis temomis: apžvalga Visi kalba apie „Google Consent Mode v2“. Nuo 2024 m. kovo mėnesio „Google“ reikalaus, kad visose svetainėse ir programose būtų naudojamas 2 versijos „Google Consent Mode“. Tam svarbu turėti „Google“ […]
Digital Services Act
Teisingai

Ar Skaitmeninių paslaugų įstatymas (DSA) taip pat taikomas jūsų įmonei? Internetinės platformos turi papildomų įsipareigojimų

Skaitmeninių paslaugų įstatymas nustato papildomus skaidrumo reikalavimus internetinėms platformoms. Internetinės platformos apibrėžimas pagal DSA gali būti taikomas jūsų verslui. Dėl to jums gali tekti laikytis papildomų DSA skaidrumo reikalavimų. Skaitykite toliau, kad sužinotumėte, ar jūsų verslas patenka į šią kategoriją ir kokių veiksmų galite imtis, kad atitiktumėte reikalavimus. Koks yra Skaitmeninių paslaugų įstatymo tikslas? Skaitmeninių […]