Be privatumo politikos, slapukų reklamjuostė svetainėje yra ne mažiau svarbus bendros duomenų apsaugos elementas, tačiau daugėja skundų dėl klaidinančių slapukų reklamjuosčių.
Kadangi 2022 m. laukiame baudų, šiuo metu esame tokioje padėtyje, kai svetainių operatoriai turėtų būti labai atsargūs naršydami privatumo minų lauką. Tikrai nenorite patraukti duomenų apsaugos institucijų ar teisininkų dėmesio (pamenate Google Fonts perspėjimo bangą 🤯?).
Dėl šios priežasties šiame straipsnyje aptariame 5 dažniausiai pasitaikančias klaidas naudojant slapukų reklamjuostes, siekiant apsaugoti jus, kaip svetainės operatorių, nuo galimų baudų ir tuo pačiu optimizuoti vartotojų patirtį.
Jei skubate, spustelėkite šias nuorodas (visiškai nemokama!) ir tapkite suderinama su GDPR dabar :
🚀 Nuskaitykite savo svetainę dabar →
🚀 Per kelias minutes sukurkite slapukų reklamjuostę →
1 klaida: jie nerodo aiškių mygtukų „Sutinku“ ir „Atmesti“.
Pirmoji ir turbūt dažniausiai pasitaikanti klaida, kurią matote šiandien, yra aiškių mygtukų „Sutinku“ ir „Atmesti“ trūkumas, kurie yra privalomi GDPR atitinkančiai slapukų reklamjuostei. Pagal GDPR jūsų svetainės lankytojai turi atpažinti ir mygtukus „Atmesti“, ir „Sutinku“. Atkreipkite dėmesį, kad abu mygtukai turėtų būti vienodai atpažįstami .
Prisimenate 2022 m. pradžios antraštes, kai „Google“ paskelbė, kad prie slapukų reklamjuosčių pridės mygtuką „atmesti viską“? Tai buvo minimalus reikalavimas naudoti su BDAR suderinamą slapukų reklamjuostę, bet taip pat svarbus momentas, nusakęs šios priemonės poreikį. Ir tai dėka CNIL (Prancūzijos duomenų apsaugos agentūros) sprendimo, kuriuo vien 2022 m. sausį „Google“ buvo skirta 150 milijonų eurų bauda (įskaitant „YouTube“!).
✅ Vadovaukitės toliau pateiktu pavyzdžiu ir savo svetainėje naudokite sutikimo valdytojo slapukų reklamjuosčių generatorių , kad įsitikintumėte, jog slapukų pranešime būtų rodomi mygtukai „Sutinku“ ir „Atmesti“. Mūsų sistema taip pat parodys, kokių slapukų reklamjuosčių dizaino nerekomenduojame.
2 klaida: slapukų neužblokavimas prieš sutikimą
Kita dažna klaida, kurią daro daugelis slapukų reklamjuosčių, yra neblokuoti slapukų prieš davus sutikimą.
Ką reiškia ankstesnis blokas ir kaip veikia šis mechanizmas?
Visi neesminiai slapukai turi būti užblokuoti prieš vartotojui duodant sutikimą. Tai reiškia, kad jūsų svetainė turėtų turėti galimybę sustabdyti slapukų vykdymą prieš davus sutikimą. Tai gali būti gana techninė užduotis, jei patys netvarkote savo svetainės turinio. Todėl patikrinkite visus aktyvius papildinius, kurie naudoja slapukus fone. O jei nesate tikri, slapukų skaitytuvas gali labai padėti. Šiomis dienomis dauguma paslaugų siūlo tai nemokamai, todėl galite rasti visus šiuo metu aktyvius įskiepius jūsų svetainėje.
✅ Sužinoję, kurios iš jūsų paslaugų naudoja slapukus, įsitikinkite, kad nustatėte išankstinio scenarijaus blokavimą. Norėdami gauti išsamesnių instrukcijų, kaip blokuoti slapukus, spustelėkite čia .
Klaida Nr. 3: vartotojai negali pakeisti ar atšaukti savo sutikimo
Pagrindinis reikalavimų neatitinkančios slapukų reklamjuostės trūkumas svetainėje yra tas, kad jei vartotojas apsigalvo, jis neturi galimybės grįžti atgal ir pakeisti savo nustatymų. Daugelis svetainių operatorių nepaiso šios parinkties dėl vizualinių priežasčių. Įdėti valdiklį puslapio šone gali būti nelabai estetiška. Tačiau įsitikinkite, kad pagal GDPR tai yra privaloma slapukų reklamjuostėse. Jūsų vartotojai turi žinoti, kad jie gali bet kada pakeisti savo nuostatas, o jūs turite suteikti jiems paprastą būdą tai padaryti.
✅ Įsitikinkite, kad priėmęs arba atmetęs slapukus, vartotojas gali grįžti į jūsų slapukų reklamjuostę paprastu spustelėjimu jūsų svetainės ekrane.
Su sutikimmanager slapukų įrankiu valdiklis gali būti 100% pritaikytas prie Jūsų svetainės dizaino: logotipas, vieta, šriftas iki smulkmenų!
4 klaida: jūsų slapukų reklamjuostė neatnaujinta
Naujausia politika, susieta su jūsų slapukų reklamjuoste, yra būtina sąlyga, kad jūsų vartotojai galėtų teisėtai naudotis savo teisėmis. Dėl šios priežasties turėtumėte nesinaudoti atitikties įrankiais, kurie siūlo pirkimo vieną kartą politiką. Jie gali būti pigesni, bet atminkite , kad jūsų politika gali būti pasenusi . Pastaraisiais metais esminiai duomenų apsaugos klausimai keitėsi bent kas 6 mėnesius ir atsirado naujų šalių/regionų. Tokiu atveju jūs nebesaugomas, kai tik pasikeičia teisės aktai. Ir, kaip žinote, privatumo įstatymų peizažas nuolat kinta.
✅ Įsitikinkite, kad naudojate slapukų reklamjuosčių generatorių, kuris automatiškai atnaujins jūsų politiką ir, jei reikia, reklamjuostę pasikeitus teisės aktams. Be to, įsitikinkite, kad laikotės įstatymų savo naudotojų geografinėje srityje ir regione, kuriame veikia jūsų įmonė.
5 klaida: naudojate tamsius raštus
Dark Patterns, kitas žodis, reiškiantis klaidinančius dizaino modelius, yra terminas, kurį 2010 m. liepos 28 d. sukūrė Harry Brignull, registruodamas darkpatterns.org. Tai yra praktika, dėl kurios vartotojas priima sprendimą, kurio jis neketino. Tai daroma naudojant vizualinius triukus, kuriais vartotojas gali būti emociškai paskatintas priimti jam nepalankų sprendimą. Slapukų reklamjuostės gali būti tokios formos:
- Iš anksto pasirinkti žymimieji laukeliai
- Mygtuko „Atmesti“ pakeitimas mygtuku „Nustatymai“.
- Rinkodaros slapukų, kaip būtinų slapukų, apibrėžimas
- Mygtuko „Sutinku“ spalva yra ryškesnė nei mygtuko „Atmesti“, todėl pirmenybė teikiama vienam mygtukui, o ne kitam
- Nėra galimybės atsisakyti visų slapukų, o atsisakyti atskirų kategorijų pagal teisėtą interesą
✅ Vartotojas neturi jaustis įtikinamas ar spaudžiamas priimti slapukus. Todėl įsitikinkite, kad jūsų pranešime apie slapukus nėra jokių optinių gudrybių ir ar laikotės slapukų BDAR reikalavimų.
Nejudinkite čia nė piršto ir gerai pasiruoškite 2023 metams! Naudodami sutikimo valdymo slapukų reklamjuostę išvengsite šių įprastų klaidų (taigi ir baudų) ir daug kitų, kuriems nereikėtų skirti savo brangaus laiko.