Nauja

Skaitmeninių rinkų įstatymas: Skaitmeninių rinkų įstatymas paprasčiausiai paaiškintas


ES skaitmeninių rinkų įstatymas

ES skaitmeninių rinkų aktu (DMA), dar vadinamu Skaitmeninių rinkų aktu, siekiama išlaikyti sveiką konkurencijos lygį tarp skaitmeninių įmonių, nustatant tam tikras taisykles ir nuobaudas už jų nesilaikymą „vartininkams“. didžiausių skaitmeninių platformų, kurios šiuo metu dominuoja internetinėje erdvėje. Kartu siekiama skatinti naujoves internetinėje rinkoje ir apsaugoti įmonių bei vartotojų teises ir interesus.

Skaitmeninių rinkų įstatymas (DMA) įsigaliojo 2022 m. lapkričio mėn. pradžioje, jo nuostatos įsigalioja nuo 2023 m. gegužės 2 d., o Komisija turi tik įgaliojimus šias nuostatas įgyvendinti.

Kam taikomas DMA?

Skaitmeninių rinkų įstatymas taikomas vadinamiesiems „vartininkams“, tai yra dideliems skaitmeninės rinkos žaidėjams internete, kurie atrenkami pagal tam tikrus kiekybinius kriterijus ir reguliuojami pagal DMA, siekiant užkirsti kelią galimam piktnaudžiavimui rinkos galia.

2023 m. rugsėjo 6 d. Europos Komisija paskyrė šešis vartus, kurie turi atitikti DMA atitikties standartus praėjus šešiems mėnesiams nuo šios datos.

Minėti šeši vartininkai buvo:

  1. abėcėlė
  2. Amazon
  3. Apple
  4. Baitų šokis
  5. Meta
  6. Microsoft

Žemiau yra Europos Komisijos paskelbtas grafikas, kuriame pavaizduoti šeši vartai ir jų pagrindinės platformos.

Skaitmeninių rinkų įstatymo „Gatekeepers“ ir pagrindinės platformos paslauga

Vaizdo šaltinis: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_23_4328

Kokius kriterijus naudojo Europos Komisija nustatydama vartus?

Buvo naudojami trys pagrindiniai kiekybiniai kriterijai:

  1. Bendrovė generuoja tam tikrą metinę apyvartą Europos ekonominėje erdvėje ir siūlo centrinės platformos paslaugą mažiausiai trijose ES valstybėse narėse;
  2. Bendrovė teikia centralizuotą platformos paslaugą daugiau nei 45 milijonams per mėnesį aktyvių galutinių vartotojų, gyvenančių ar įsikūrusių ES, ir daugiau nei 10 000 aktyvių verslo vartotojų, gyvenančių ES; ir
  3. bendrovė per pastaruosius trejus metus įvykdė antrąjį kriterijų.

Kokios yra Skaitmeninių rinkų įstatymo taisyklės ir sankcijos?

Yra ką daryti ir ko negalima, kurių privalo laikytis vartų sargai. Visa tai daroma siekiant prisidėti prie sąžiningos konkurencijos, inovacijų ir naudos vartotojams.

Komisijos teigimu, yra keletas pavyzdžių, ką daryti ir ko negalima.

Vartų sargai ateityje turės tai padaryti:

  • Tam tikrose situacijose leisti trečiosioms šalims dirbti su „Gatekeeper“ paslaugomis.
  • Suteikite savo verslo klientams prieigą prie duomenų, kuriuos jie generuoja naudodami „Gatekeeper“ platformą.
  • Suteikite reklamuotojams ir leidėjams reikiamus įrankius ir informaciją, kad jie galėtų savarankiškai peržiūrėti „Gatekeeper“ talpinamus skelbimus.
  • Suteikite verslo klientams galimybę reklamuotis ir sudaryti sutartis su savo klientais ne „Gatekeeper“ platformoje.

Ateityje vartų sargybos platformoms nebebus leidžiama:

  • Įvertinkite paties „Gatekeeper“ siūlomas paslaugas ir produktus geriau nei trečiųjų šalių „Gatekeeper“ platformoje siūlomas palyginamas paslaugas ir produktus.
  • Neleiskite vartotojams bendrauti su įmonėmis, nepriklausančiomis jų platformai.
  • Neleiskite vartotojams pašalinti iš anksto įdiegtos programinės įrangos ar programų, jei jie to nori.
  • Stebėkite galutinius vartotojus, nepriklausančius pagrindinei „gatekeeper“ platformos paslaugai, tikslinės reklamos tikslais be veiksmingo sutikimo.

❗Nesilaikant, gali būti skiriamos iki 10% bendros metinės bendrovės metinės apyvartos baudos, o pakartotinio pažeidimo atveju – iki 20%.

Tolesni žingsniai?

Dabar vartų sargai turi laikytis ES Komisijos nustatytų taisyklių ir pateikti ES Komisijai ataskaitą, kurioje aprašomos priemonės, kurių buvo imtasi, kad būtų laikomasi taisyklių. Be to, jie turi pateikti ES Komisijai ataskaitą, kurioje aprašomi naudotojų profilių kūrimo būdai.

Todėl įgyvendinus Skaitmeninių rinkų įstatymą (DMA) bus sudarytos sąžiningesnės sąlygos tarp vartininkų ir mažesnių įmonių, įskaitant potencialius naujus rinkos dalyvius.

Būkite informuoti ir pasiruoškite pokyčiams, kuriuos atneš Skaitmeninių rinkų įstatymas.

Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį , kad gautumėte naujausią informaciją arba šiandien patikrintumėte, ar atitinkate mūsų nemokamą slapukų svetainių tikrintuvą .


daugiau komentarų

Cookie-Crawler - Standalone-Tool
Generolas, Nauja

Naujienlaiškis 2024-11-11

Slapukų tikrintuvas dabar taip pat galimas kaip atskiras įrankis Mūsų slapukų tikrinimo programa dabar yra dar universalesnė ir lankstesnė! Nuo šiol jį taip pat galėsite naudoti kaip atskirą įrankį – nereikės kurti atskiro CMP. Atskira parinktis tinka klientams, kurie (dar) nenori pakeisti slapukų reklamjuostės į consentmanager , bet nori patikrinti savo svetainių atitiktį, arba išoriniams […]
consentmanager Cookie-Audit Grafik

Svetainių slapukų auditas: kaip tai padaryti rankiniu būdu arba naudojant slapukų skaitytuvą

Kaip svetainės operatorius esate atsakingas už savo vartotojų duomenis, kuriuos jūsų svetainė renka ir saugo per slapukus. Bet koks jūsų svetainėje aktyvus slapukas gali sukelti privatumo problemų , ypač jei jis naudojamas ne pagal paskirtį arba, dar svarbiau, jei yra saugomas jų naršyklėse be jūsų naudotojų sutikimo ar žinios . Rizika svyruoja nuo didelių baudų […]