Nauja

IAB GPP: naujas IAB TCF pakaitalas


Rugsėjo mėn. IAB pristatė naujausią standartą: IAB GPP. Čia paaiškiname, kas už to slypi, kaip ji naudojama ir kodėl GPP tampa IAB TCF v3 pakaitalu.

IAB SSP v2

Europoje IAB TCF v1 standartas yra visų dalykų matas nuo 2018 m., kai kalbama apie sutikimo iš svetainių perdavimą kitiems rinkos dalyviams (dažniausiai reklamuotojams). 2020 m. buvo išleista nauja versija su IAB TCF v2, kuri atnešė įvairių patobulinimų. Tačiau nuo to laiko daug kas įvyko ir buvo pridėta daug naujų reikalavimų, kurie neįdiegti TCF v2. Tai įtraukia:

  • TCF Belgijoje kritikuojamas dėl įvairių veiksnių. Todėl techniniu požiūriu reikia atnaujinti, kad būtų galima atitikti naujus valdžios institucijų reikalavimus
  • Nuo 2 versijos TCF, viena vertus, pasikeitė TCF naudojimas (matome daug daugiau leidėjų apribojimų atvejų), kita vertus, į IAB GVL („Visuotinis tiekėjų sąrašas“) buvo įtraukta daug naujų tiekėjų. Abu užtikrina, kad sutikimo eilutė padidėtų ir taip vis labiau taptų problema.

Be Europos, daugelis kitų regionų yra taip toli, kad reikia vienodo sutikimo standarto. Be Europos ir Kalifornijos, nuo 2023 m. sausio 1 d. taip pat būtina transliuoti atitinkamus signalus Kanadoje, Virdžinijoje, Kolorado valstijoje, Jutoje ir Konektikuto valstijoje. Taip pat galima daryti prielaidą, kad artimiausiu metu paseks ir kiti regionai. Tačiau TCF sukurtas tik Europai (BDAR) ir tiesiog kiekvieną kartą jį kopijuoti nebus tvarus tiekėjams ilgalaikėje perspektyvoje. Todėl reikalingas naujas sprendimas, kuris, viena vertus, spręstų TCF problemas ir būtų pakankamai lankstus bei platus, kad būtų pritaikytas daugeliui naujų regionų.

Pasaulinė privatumo platforma

Atsakymas į pirmiau minėtas problemas dabar yra GPP arba Global Privacy Platform. GPP, IAB Tech Lab dalis, pirmiausia yra techninė specifikacija, o ne „politika“. Visų pirma, ji reglamentuoja, kaip struktūrizuota „sutikimo eilutė“, kurios API galimos ir kaip CMP, leidėjai ir pardavėjai sąveikauja tarpusavyje. Tačiau užuot nurodęs fiksuotą tvarką, kaip taikant TCF, GPP apibrėžia tik elementų „konstrukcinį rinkinį“, kurį vėliau gali naudoti regioninės specifikacijos. Taigi, jei regionas nori rytoj pasiūlyti naują techninį sprendimą, jis gali tai padaryti labai lengvai remdamasis ŽVP – nereikės rašyti didelių ir išsamių savo techninių specifikacijų. Regionui tereikia sukurti politiką („Taisykles”) ir parašyti Manfistą. Pastarasis reglamentuoja techninę informacijos struktūrą ir automatiškai yra visų ŽVP funkcijų pagrindas.

Fibonacci iki suspaudimo

Viena iš pagrindinių IAB TCF v2 (Europa) problemų yra didėjantis sutikimo eilučių, dar vadinamų TCSstring, dydis. Nors sutikimo eilutė „viskas atmesta“ paprastai yra tik maždaug 60 simbolių ilgio, sutikimo eilutė „viskas priimta“ gali būti 300 arba 500 simbolių ilgio. Jei svetainės teikėjų sąrašas yra labai ilgas arba yra leidėjo apribojimų, TCString taip pat gali būti kelių kilobaitų (t. y. tūkstančių simbolių) ilgio. Tokios ilgos eilutės sulėtina tinklalapio įkėlimo greitį, sukelia atminties problemų, o kai kuriais atvejais net gali tapti neprieinami tinklalapiai.

Problemos sprendimas vadinamas Fibonacci. Maždaug 1202 m. italų matematikas sukūrė matematinę seką, kurią būtų galima naudoti tiesiog apibūdinti skaičius. Perkeltos į šiandienines kompiuterines sistemas, skaičių sekos galiausiai naudojamos glaudinimui: vietoj daugelio ilgų bitų grandinių su IAB TCF v2, GPP tiesiog suspaudžia skaičių sekas su Fibonačio skaičiais į labai trumpas bitų sekas. Ir rezultatas įspūdingas: nors atmetimo sutikimo eilučių ilgis išlieka beveik toks pat, kai kuriais atvejais jis sumažėja 70 %, ypač ilgų sutikimo eilučių atveju. IAB TCF sutikimo eilutę, kuri anksčiau buvo 1 000 simbolių, GPP galėjo pateikti tik apie 300 simbolių.

IAB TCF Kanada ir JAV valstijos kaip pirmasis bandymas

Kanada bus pirmasis regionas, kuriame bus naudojamas naujas ŽVP standartas. IAB TCF Canada aptarnaujama tik per GPP: jei leidėjas ar pardavėjas nori naudoti signalus Kanados rinkai, jis (tik) turi įdiegti GPP. Nors TCF Canada iš esmės yra 1:1 IAB TCF v2 (Europa) kopija, ji skiriasi techniniu požiūriu dėl prieigos maršruto ir kodavimo.

2023 m. sausio 1 d., be Kanados, nauji duomenų apsaugos įstatymai taip pat įsigalios arba bus įgyvendinami įvairių JAV valstijų valdžios institucijų. Be IAB TCF Canada, IAB tikriausiai šį mėnesį paskelbs kitas Kolorado, Jutos ar Virdžinijos ŽVP specifikacijas.

sutikimo vadovas ir GPP

Sutikimo vadybininkų komanda atliko pagrindinį vaidmenį kuriant ŽVP. Pavyzdžiui, sutikimo vadovo generalinis direktorius Janas Winkleris yra pagrindinis IAB techninių GPP specifikacijų kūrėjas, todėl yra atsakingas už naujojo standarto kūrimą ir įgyvendinimą IAB. Joks kitas CMP neturėjo tokio didelio poveikio naujajam standartui. Tai ypatingas privalumas sutikimo valdytojo klientams: kadangi visos techninės IAB specifikacijos turėjo būti išbandytos iš anksto, sutikimo valdytojas jau turi visus komponentus, kurie ateityje sudarys GPP. Todėl sutikimo vadovas bus pirmasis CMP, visiškai palaikantis naująjį standartą. Klientai, norintys naudoti ŽVP Kanadoje, Kolorado valstijoje, Jutoje, Virdžinijoje, Konektikuto valstijoje ar Europoje, gali tai padaryti nuo spalio mėnesio atnaujinimo. sutikimo valdytojo klientai (dar kartą) mėnesiais lenkia visus kitus paslaugų teikėjus ir taip gali užsitikrinti geresnę poziciją rinkoje.


daugiau komentarų

Generolas

Naujienlaiškis 2024-09

Naujos funkcijos: Duomenų subjekto teisių (DSR) įrankis BDAR numato, kad nukentėjusieji (pavyzdžiui, svetainės lankytojai, klientai ar kiti asmenys, kurių duomenys tvarkomi) naudojasi tam tikromis teisėmis. Tai visų pirma apima tai, kad jie gali pasiteirauti dėl savo teisių ir gauti informaciją apie tvarkomus duomenis. Teisės apima, be kita ko: Mūsų naujasis DSR įrankis dabar leidžia suteikti […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Nauja

consentmanager gauna aukso statusą kaip Google CMP partneris

consentmanager buvo sertifikuotas kaip auksinės pakopos CMP partneris „Google Consent Management Platform“ (CMP) partnerių programoje. Šis statusas mums buvo suteiktas remiantis šiais kriterijais: Naujausia „Google“ CMP partnerių programos plėtra mūsų klientams suteikia didelių pranašumų. Dabar galite integruoti sutikimo reklamjuostę su „Google Ads“, „Google Analytics“ ir „Google“ žymų tvarkytuve tiesiai iš paskyros „Google“ žymų sąsajos . […]