Prancūzijos duomenų apsaugos institucija CNIL pastarosiomis savaitėmis buvo itin aktyvi ir skyrė įvairias nuobaudas už neteisingą slapukų aprašymą ir duomenų apdorojimą didelių įmonių interneto svetainėse. Pateikiame trumpą apžvalgą.
Google – 100 milijonų eurų bauda
2020 m. gruodžio pradžioje didžiausia iki šiol nuobauda buvo skirta už „slapukų pažeidimus“ – čia prieš „Google“. Iš viso CNIL skyrė 100 milijonų eurų baudą – 60 milijonų Google LLC ir 40 milijonų Google Ireland Ltd. Abiem atvejais problema ta, kad google.fr paieškos sistemos lankytojai nebuvo pakankamai informuoti apie reklaminius slapukus Google sukurta reklamjuoste.
Ypatinga šiuo atveju yra tai, kad pagal GDPR iš tikrųjų būtų atsakinga Airijos duomenų apsaugos institucija DPC. Todėl, kad vis tiek galėtų skirti nuobaudą, CNIL remiasi e. privatumo direktyva, o ne BDAR.
CNIL on Google nuobaudų paaiškinimai (anglų k.).
„Amazon“ – 35 milijonų eurų bauda
Kartu su minėta bauda „Google“, Prancūzijoje paskelbta ir „Amazon“ bauda už duomenų apsaugos pažeidimą: 35 mln. Šiuo atveju taip pat problema ta, kad reklaminiai slapukai buvo nustatyti be lankytojų sutikimo (čia amazon.fr). Čia taip pat buvo naudojamas e. privatumas, o ne GDPR.
CNIL France paaiškinimai dėl Amazon baudų (anglų k.).
Carrefour – 3 milijonų eurų bauda
Likus gerą savaitę Google ir Amazon, CNIL lapkričio pabaigoje skyrė maždaug 3 milijonų eurų baudą Carrefour (vienai didžiausių internetinių parduotuvių Prancūzijoje). „Carrefour“ skirta 2,25 mln. eurų bauda, o „Carrefour Banque“ – dar 800 000 eurų. Abiem atvejais kalbama apie neteisingai nustatytus slapukus ir sutikimo nebuvimą.
Daugiau informacijos rasite CNIL (prancūzų kalba).