„Microsoft“ yra atsakinga už slapukų saugojimą be vartotojo sutikimo. Neseniai priimtame 2024 m. liepos 23 d. sprendime Frankfurto prie Maino aukštasis apygardos teismas nustatė, kad „Microsoft“ yra atsakinga už įrodymą, kad galutiniai vartotojai davė aiškų sutikimą prieš išsaugant slapukus jų įrenginiuose, net jei naudojami slapukai priklauso nuo svetainių operatorių .
Sprendimas susijęs su „Microsoft Advertising“ paslauga – reklamos platforma, leidžiančia svetainių operatoriams rodyti reklamą vartotojams „Microsoft“ paieškos tinklo paieškos rezultatuose. Šie reklamuotojai naudoja slapukus siekdami įvertinti savo reklamos kampanijų efektyvumą.
„Microsoft Advertising“ taisyklėse ir sąlygose nurodoma, kad svetainių operatoriai yra atsakingi už sutikimo patalpinti slapukus gavimą, kai naudojasi „Microsoft“ reklamos paslaugomis. Tačiau teismas pažymėjo, kad tai neatleidžia „Microsoft“ nuo pareigos užtikrinti, kad galutiniai vartotojai duotų sutikimą prieš įdedant slapukus į jų įrenginius.
Šiuo sprendimu dar kartą patvirtinama, kad duomenų subjekto sutikimas naudoti slapukus vis tiek negali būti ignoruojamas. Pagal GDPR net ir už nedidelius pažeidimus gali būti skiriamos baudos iki 10 milijonų eurų , o įmonės atveju – iki 2% jos pasaulinės praėjusių finansinių metų apyvartos, atsižvelgiant į tai, kuri suma didesnė. ES plečiantis skaitmeniniam reguliavimui ir įsigaliojus naujiems įstatymams, pvz., DSA ir AI įstatymui , aiškios sutikimo praktikos naudojimas yra tik pirmas žingsnis.