2024 m. balandžio 17 d. Europos duomenų apsaugos valdyba ( EDPB ) paskelbė nuomonę apie sutikimo arba užmokesčio modelį, kurį įdiegė pagrindinės interneto platformos, tokios kaip Meta. Norėdami gauti išsamią šios temos santrauką, žiūrėkite naujausią mūsų tinklaraščio įrašą čia .
Pagal šį modelį vartotojai turi pasirinkimą sutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys, skirti suasmenintai reklamai, arba mokėti už paslaugą, kuri nerenka ir netvarko jų duomenų.
2024 m. balandžio 23 d. IAB Europe paskelbė savo atsakymą į EDPB nuomonę, kurioje išreiškė susirūpinimą:
- IAB Europe yra susirūpinęs, kad EDPB nuomonė nukrypsta nuo nusistovėjusios Europos Teisingumo Teismo praktikos. Teiginiai apie „Sutikite arba mokėk“ modelį ir suasmenintą reklamą yra pernelyg abstraktūs ir įmonėms gali sukelti daugiau teisinio netikrumo.
- IAB Europe taip pat mano, kad EDPB klaidingai pateikia sutikimo arba mokėjimo modelį kaip sistemą, kurioje duomenų apsaugos teisės yra prabanga, nes jos taikomos tik tiems, kurie gali jas sau leisti.
- EDPB siūlo turėti nemokamą alternatyvą be reklamos ir vietoj to naudoja kontekstinę reklamą kaip alternatyvų pajamų šaltinį. Tačiau nėra empirinių įrodymų, kad tai yra finansiškai patraukli alternatyva įmonėms. Be to, BDAR nereikalauja, kad įmonės tokiu būdu keistų savo verslo modelius. Dėl šios priežasties IAB Europe mano, kad į šią duomenų apsaugos teisių ir laisvės užsiimti verslu pusiausvyrą EDPB pasiūlyme neatsižvelgta.
Atsižvelgdama į šias problemas ir EDPB ketinimus, IAB Europe ragina surengti viešas konsultacijas, siekiant užtikrinti, kad būsimos gairės tiksliai atspindėtų visų susijusių suinteresuotųjų šalių rūpesčius ir interesus.
Ar norėtumėte būti informuotas apie naujausius šios temos pokyčius? Tada užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį dabar → https://www. consentmanager