Nyderlandų, Norvegijos ir Vokietijos (Hamburgo) reguliavimo institucijos paprašė Europos duomenų apsaugos valdybos ( EDPB ) pateikti nuomonę, ar didelės internetinės platformos gali naudoti elgsenos reklamai „sutikti arba mokėti“ modelius, pagrįstus galiojančiu ir savanorišku pagrindu. vartotojo sutikimas. Fonas buvo 2023 m. spalio mėn. Meta pristatytas prenumeratos modelis, pagal kurį vartotojai gali pasirinkti arba mokėti mėnesinį mokestį, kad galėtų naudotis Meta paslaugomis be reklamos, arba naudotis paslaugomis nemokamai ir matyti reklamą – tiesioginis „Sutikimo arba Mokėti“ modelis.
EDPB sprendimas šiuo klausimu yra toks, kad didelės internetinės platformos, kurios tik suteikia savo klientams galimybę pasirinkti, ar mokėti mokestį, ar sutikti, kad būtų tvarkomi asmens duomenys reklamuojant elgesį, neatitinka Bendrojo duomenų apsaugos reglamento. Toks modelis sukelia priverstinį sutikimą ir atsisako naudotojų. Pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR), galiojantis sutikimas turi būti savanoriškas ir vartotojai neturėtų jaustis priversti duoti sutikimą tvarkyti duomenis, kad galėtų naudotis internetinės platformos paslaugomis.
Tais atvejais, kai šių pagrindinių internetinių platformų naudojimas yra būtinas socialiniam dalyvavimui ar prieigai prie profesinių tinklų, prieigos apribojimas tiems, kurie nedavė sutikimo, yra laikomas neigiamu ir neatitinka būtinumo ir proporcingumo, tikslo ribojimo, duomenų mažinimo ir principų. sąžiningumas pagal BDAR.
EDPB rekomendacijos dėl atitikties
Todėl, kad būtų laikomasi BDAR standartų, EDPB ragina platformas pasiūlyti realią „lygiavertę alternatyvą“, kuri nepatiria papildomų išlaidų. Tai reiškia galimą trečiojo sutikimo parinktį, kuri vartotojams nereikalauja jokių išlaidų ir vis tiek leidžia naudotis šių pagrindinių internetinių platformų paslaugomis.
Trečiojo sutikimo varianto įgyvendinimas
Galimas sprendimas galėtų būti pvz. B. susideda iš trijų slapukų reklamjuostės mygtukų: „Sutinku su viskuo“, o tai reikštų, kad jūs savo noru sutinkate su elgesiu grindžiamos reklamos tvarkymu; „Sutinku be elgesiu grindžiamos reklamos“, o tai reikštų atsisakymą tvarkyti elgesiu grindžiamą reklamą, bet galimybę naudotis paslauga iki tam tikros ribos; ir galiausiai „moku“, o tai reikštų, kad nesutinkate su elgesiu grindžiamos reklamos apdorojimu, bet turite galimybę naudotis paslauga su daugiau funkcijų nei paskutinė galimybė.
consentmanager naudotojai gali pridėti pasirinktinį mygtuką „Sutikti be reklamavimo pagal elgesį“ prie pirmojo slapuko mygtuko lygio, vadovaudamiesi techninėmis instrukcijomis mūsų pagalbos puslapyje čia .
Naudodami šias parinktis galite užtikrinti, kad naudotojai turės daugiau būdų, kaip suteikti sutikimą, nei tiesiog sutikti su visomis sąlygomis ar sumokėti mokestį.
Jei turite daugiau klausimų, susisiekite su mail@ consentmanager .net.