Generolas

Ateitis be slapukų: ką turi žinoti svetainių operatoriai


Trys sausainiai guli mobiliajame telefone šalia klaviatūros

„Ateitis be slapukų“: ką tai reiškia?

Ateitis be slapukų yra terminas, reiškiantis ribotą slapukų naudojimą svetainėse. Tai nebūtinai taikoma visiems slapukams, bet ypač trečiųjų šalių slapukams.

Jei pats niekada nenaudojote slapukų, čia rasite trumpą paaiškinimą. Slapukai yra nedideli failai, kurie saugomi vartotojo kompiuteryje naršant svetainėje. Jie naudojami tik (su sutikimu) informacijai, tokiai kaip vartotojo prisijungimo duomenys arba naršymo istorija, saugoti, kad svetainė galėtų suteikti vartotojui labiau pritaikytą vartotojo patirtį. Yra daugiau nei dviejų rūšių slapukai, tačiau patogumo dėlei šiandien pakalbėkime apie du dažniausiai pasitaikančius. Viena vertus, yra pirmosios šalies slapukai, kuriuos nustato svetainės operatorius, kita vertus, yra trečiųjų šalių slapukai, kuriuos nustato kitos įmonės (pvz., reklamuotojai).

Slapukų vaidmuo internetinėje reklamoje

Slapukai vaidina svarbų vaidmenį skaitmeninės reklamos pasaulyje, nes jie suteikia reklamuotojams daug svarbių duomenų, kuriuos jie naudoja siekdami pasiūlyti vartotojams aktualesnę ir efektyvesnę reklamą.

Tačiau tai sukėlė tam tikros kritikos ir abejonių dėl privatumo. Kritikai teigia, kad šie slapukai skatina „stebėjimo kapitalizmą“, kurio tikslas – rinkti vartotojų duomenis siekiant pelno. Kadangi daugeliu atvejų vartotojai yra sekami be jų žinios ar sutikimo.

Dėl šios priežasties „Google“ paskelbė, kad nuo 2024 m. nebenaudos trečiųjų šalių slapukų. Bendrovė ieškos naujų technologijų ir metodų, kurie galėtų padėti apsaugoti vartotojų privatumą, o reklamuotojai galėtų teikti atitinkamus skelbimus. Dėl šios priežasties „Google“ šiuo metu kuria įvairias duomenų apsaugos technologijas, žinomas kaip „Privatumo smėlio dėžė“ . Šioje smėlio dėžėje naudojamos tokios technologijos kaip mašininis mokymasis, kad žmonės būtų suskirstyti į didesnes, anonimines kategorijas pagal jų pomėgius. Tai leidžia reklamuotojams ir toliau rodyti naudotojams skelbimus, atitinkančius jų pomėgius, išlaikant naudotojo anonimiškumą.

Kitas veiksmas yra labiau techninio pobūdžio. Jei norite, galite jį praleisti ir eiti tiesiai į skyrių Kaip svetainių savininkai ir rinkodaros specialistai turėtų elgtis šioje situacijoje .

Taigi, kaip veikia Privatumo smėlio dėžė?

  1. Federated Learning of Cohorts (FLoC): Užuot naudojusi slapukus vartotojų elgesiui stebėti, privatumo smėlio dėžė naudoja FLoC. Tai nauja sistema, suskirstanti vartotojus į grupes su panašiais interesais. Tada reklamuotojai gali taikyti šias grupes, o ne asmenis.
  2. TURTLEDOVE: TURTLEDOVE (du nesusiję užklausos, tada vietoje vykdomas sprendimas dėl pergalės) leidžia svetainėms rodyti suasmenintus skelbimus, nesekant vartotojų elgsenos žiniatinklyje. Tokiu atveju naršyklė priima su reklama susijusius sprendimus vietoje, o vartotojo duomenys lieka privatūs.
  3. Pirmosios šalies rinkiniai: pirmosios šalies rinkiniai sudaro svetainių tinklą, kad jie galėtų keistis duomenimis tarpusavyje. Šis bendradarbiavimas padeda visoms suinteresuotosioms šalims teikti suasmenintą turinį ir reklamą, kartu apsaugant naudotojų privatumą.
  4. Pasitikėjimo žetonai: naudodami pasitikėjimo žetonus, naršyklės gali įrodyti svetainei, kad vartotojas yra „tikras“, neperduodami savo tapatybės. Tai neleidžia robotams ar kitoms automatizuotoms sistemoms manipuliuoti sistema.

Ką tai reiškia svetainių savininkams

Taigi sutikimas išnyks? Aiškus ne! Vis tiek turėsite gauti aiškų naudotojų sutikimą, kol galioja privatumo taisyklės.

Tačiau gali tekti prisitaikyti prie naujų technologijų. Kai „Chrome“ pašalins trečiųjų šalių slapukus, svetainių savininkai turės rasti naujų būdų pasiekti auditoriją ir įvertinti reklamavimo sėkmę. Tai gali reikšti naujų stebėjimo technologijų naudojimą arba naujų internetinės reklamos metodų paiešką.

Kaip šioje situacijoje turėtų elgtis svetainių operatoriai ir rinkodaros vadovai?

Štai keli žingsniai, kurių gali imtis svetainių savininkai, kad pasiruoštų ateičiai be slapukų:

  • Kurkite tinkamą ir kokybišką turinį: kontekstinis taikymas tampa vis labiau paplitęs, todėl įsitikinkite, kad jūsų turinys yra tinkamai pritaikytas jūsų auditorijai. Kontekstinis taikymas – tai strategija, kai Google analizuoja svetainės turinį ir pateikia skelbimus pagal puslapio turinį.
  • Įdiekite alternatyvius stebėjimo metodus: pavyzdžiui, „Google“ kuria naują technologiją, pavadintą Federated Learning of Cohorts (FLoC), kuri suskirsto naudotojus, kurių elgesys yra panašus į skelbimų taikymo grupes.
  • Supraskite pirmosios šalies duomenis: rinkite ir naudokite pirmosios šalies duomenis, pvz., prenumeruodami naujienlaiškius, naudotojų paskyras ir veiklą socialinėje žiniasklaidoje.
  • Naudokite sutikimo valdymo platformą: nors trečiųjų šalių slapukai greitai taps praeitimi, privatumo taisyklės, tokios kaip GDPR ir CPRA, vis dar reikalauja naudotojo sutikimo naudojant pirmosios šalies slapukus prieš renkant jų asmeninę informaciją.

CMP gali padėti jūsų svetainei tvarkyti slapukus ir laikytis šios privatumo politikos net naudojant alternatyvius stebėjimo metodus. Būtinas CMP, ypač jei pirmenybę teikiate pirmosios šalies duomenims.

  • Sukurkite pasitikėjimą: turėtumėte ne tik parodyti savo naudotojams, kad laikotės naujausių duomenų apsaugos taisyklių, bet ir suteikti jų privatumui pirmenybę, suteikdami jiems daugiau galimybių valdyti savo asmeninius duomenis. Dėl šios priežasties svarbu pateikti aiškų ir nedviprasmišką sutikimo pareiškimą ir informaciją apie tai, kaip tvarkysite jų asmens duomenis.

Ateityje be slapukų lankstus ir galingas CMP bus svarbi vartotojo sutikimo valdymo ir duomenų rinkimo priemonė. Išbandykite sutikimo valdytojo CMP dabar nemokamai.

Pasiruoškite dabar

Gali praeiti iki kitų metų, kol Google priims sprendimą dėl galimo trečiųjų šalių slapukų pašalinimo. Tačiau svetainių operatoriai ir atsakingi už rinkodarą gali pradėti ruoštis jau dabar.
Imkis iniciatyvos dabar! Įsitikinkite, kad jau atitinkate reikalavimus ir esate pasirengę, kai įsigalios nauji pakeitimai. Mūsų CMP visada informuoja apie naujus ir būsimus teisės aktų pakeitimus iš viso pasaulio. Nemokamai patikrinkite, ar jūsų svetainė atitinka GDPR: tiesiog spustelėkite čia, kad pradėtumėte.


daugiau komentarų

Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
Generolas, Nauja, vaizdo įrašus

Internetinis seminaras: Google Consent Mode v2“ su „Google“ ir consentmanager

Prisijunkite prie mūsų išskirtinio internetinio seminaro, kurį surengė consentmanager , bendradarbiaudamas su „Google“, 2024 m. birželio 12 d. 11.00 val. CET. Dėl didelio informacijos apie naujausius „Google“ reikalavimus paklausos šis internetinis seminaras padės geriau suprasti Google Consent Mode v2“. Dennisas Gingele’as iš Google ir Jan Winkler iš consentmanager pateiks svarbiausius faktus ir informaciją, kurios jums […]
Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with
Teisingai

6 metai GDPR: jo plataus poveikio šventė

Artėjame šeštosios metinės – 2024 m. gegužės 25 d. – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) , kuris turėjo įtakos duomenų apsaugos standartams visame pasaulyje nuo 2018 m. gegužės 25 d. įsigaliojimo. GDPR ne tik iš esmės pakeitė asmens duomenų saugumą ir tvarkymą, bet ir sustiprino asmenų teises bei aiškiai apibrėžė organizacijų pareigas. Duomenų apsaugos aplinka […]